10 alimente pe care diabeticii ar trebui sa le evite

Recomandari de citit

Persoanele cu diabet sunt afectate de un nivel ridicat de zahar in sange. Acest fenomen apare datorita faptului ca insulina din corp nu este utilizata in mod eficient. Daca suferiti de diabet, ar trebui sa aveti grija la ce si cat mancati.Reducerea numarului de calorii este importanta pentru tinerea sub control a diabetului. Dar, optiunile alimentare potrivite va pot ajuta sa mentineti nivelul de zahar din sange in parametrii optimi.

In timp ce moderatia este de cele mai multe ori vitala, exista si unele alimente la care ar trebui sa aveti grija.

10 alimente pe care diabeticii ar trebui sa le evite

1. Fructele uscate
Desi fructele uscate contin o multime de nutrienti si fibre, procesul de deshidratare cauzeaza concentrarea excesiva a zaharului natural din fructe. In timp ce gustarile formate din caise uscate sau stafide sunt mai santoase decat un fursec, va vor da peste cap nivelul de glucoza din sange.

Evitati fructele uscate si, in schimb, alegeti fructele proaspete, precum pepenele galben, grapefruit, piersici si capsune.

2. Bauturile pe baza de cafea cu arome
Alimentele ce contin adaosuri de zahar nu sunt cea mai buna alegere in cazul diabeticilor. Acele mixuri de cafele sunt tentante cu un motiv; sunt pline de frisca, zahar si sirop care va pot afecta nivelul de zahar din sange.

3. Carnurile grase
Evitati carnurile grase deoarece contin foarte multe grasimi saturate. Acest tip de grasime din carne mareste nivelul de colesterol si produce inflamatii in intregul corp. Mai mult, facand comparatie cu o persoana sanatoasa, acestea pot pune diabeticii in fata unui risc mai mare de atac de cord, din moment ce ei se afla deja in pericolul unor astfel de situatii datorita diabetului.

In schimb, optati pentru proteinele slabe din curcan, puiul fara piele, fructele de mare, peste si muschiul slab de vita.

4. Mancarurile prajite
Prin reducerea consumului de pui, cartofi, aluat, chipsuri, toate prajite, veti reusi sa constatati imbunatatiri generale de lunga durata in ceea ce priveste sanatatea. Mancarurile prajite sunt pline de ulei, adica adauga enorm de multe calorii oricarui aliment. Pe langa asta, foietajul pluseaza si mai mult la numaratoarea caloriilor.

Excesul de alimente prajite si unsuroase pot duce la adunarea kilogramelor si cauzeaza un haos in ceea ce priveste zaharul din sange. Unele astfel de mancaruri sunt prajite in uleiuri hidrogenate, pline de grasimi trans nesanatoase. Acestea va vor creste nivelul de LDL, sau colesterol daunator in detrimentul nivelului de HDL sau colesterol sanatos si vor mari riscul de boli cardiace.

Nu exista o cantitate de grasimi trans pe care sa o includeti in siguranta in dieta, in special daca suferiti de diabet de tip 2.

5. Produsele lactate grase
Alimentele cu un continut bogat de grasimi saturate afecteaza sistemul circulator si arterele. Puteti inlocui produsele lactate cu un continut inalt de grasimi, precum inghetata si smantana, cu cele cu un nivel mai scazut sau fara grasimi.

Intotdeauna sa va amintiti ca, uneori, reducerea continutului de grasime inseamna suplinirea zaharului; prin urmare, verificati mereu etichetele nutritionale.

6. Sucul de fructe
Sucurile din fructe sunt de multe ori considerate ca fiind bauturi sanatoase, desi efectele lor asupra nivelului de zahar din sange sunt similare cu cele ale bauturilor carbogazoase si dulci.

Citeste continuarea articolului aici: 10 alimente pe care diabeticii ar trebui sa le evite

Ultimele articole publicate

Mai multe articole similare